Semua yang jadi cikgu mesti tahu this bloom's taxonomi. huhuuu,..mcm masuk kelas repeat pulak rasanya!. Tak pe lah. Sabar nor sabar. Dengar jer. Jangan tutup telinga, dan yang penting jgn tutup hati. lapang kan dada. Terima seadanya. Kalau tk dtg kursus ni tkleh sijil. Tp yg penting bukan itu tujuannya,..:(..mesti ada niat datang sini nk belajar).
Erm one thing I learn today,(apart from that bloom's taxonomi).. I learned how my student's feel if I keep repeating the same thing again and again and again ( just because I want to entertain my other students(yang lebih ramai) yang tk faham2 sesuatu konsep, because tahap penerimaan depa agak slow berbanding yang 2 atau 3 orang student yang cepat tangkap . So stundent like zulhilmi, farahin, yang dah pernah belajar akaun kat poli(tp tk sempat habis), they will feel a bit bored sbb depa dah faham dah, depa nk belajar benda baru. Habis tu mcm mana nk handle this kind of student? Hum,...now that I know the real situation in my class, I will try to come out with something extra excercise/activities for those who terlebih catch up ni.
See, if you try realy hard, and think positive, you will learn something new! Syabas nik norhasmah!

No comments:
Post a Comment